Szeretettel köszöntelek a Életmód-Otthon-kert. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Életmód-Otthon-kert. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Életmód-Otthon-kert. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Életmód-Otthon-kert. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Életmód-Otthon-kert. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Életmód-Otthon-kert. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Életmód-Otthon-kert. közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Életmód-Otthon-kert. vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
7 éve | szilasi ilona | 0 hozzászólás
A környezettudatosságra való nevelés nagyon fontos
Forrás: ThinkstockIgazából a tanévben három különböző Témahét kerül megrendezésre: a Digitális Témahét, a Pénz7 és a Fenntarthatósági Témahét. Ez három olyan téma, ami közvetlenül a köznevelés tanórai anyagban nincs benne, viszont igenis fontos velük foglalkozni. Éppen ezért az oktatási tárca azt gondolta, hogy ezeket kiemelt fókusszal a tanév során egy-egy héten keresztül intenzíven közvetítik majd a gyerekek felé. Tavaly volt egy pilot év, idén van először benne a tanév rendjében. Az előző két Témahét már lement, mind a kettőre 1000-1100 iskola regisztrált, a Fenntarthatósági Témahétre pedig 1800 iskola, tehát mesze ez a legnépszerűbb. Azt gondolom ennek egyik oka, hogy a fenntarthatóság egy nagyon is szerethető téma, amivel jól meg lehet szólítani tanárokat és diákokat egyaránt.
A diákok mennyire vevők a könyezettudatosság témájára?
Hihetetlenül fogékonyak rá. Sokkal inkább, mint a szüleik és általában a felnőttek. Amikor gyerekekkel beszélünk a környezetvédelemről, csillog a szemük, látni rajtuk, hogy tényleg érdekli őket.
Az egész Témahét arról fog szólni, hogy miként tudjuk a fenntarthatóság fontosságát minél több gyerekhez eljuttatni.
Szerencsére a gyerekek fogékonyak a környezetvédelemmel kapcsolatos témákra
Forrás: ThinkstockMilyen módszerekkel lehet érthetően és élvezhetően eljuttatni hozzájuk?
A témahét tanórai foglalkozásokból és tanórán kívüli eseményekből épül fel. Atanórai foglalkozásokat a korosztályoknak megfelelő szinten dolgoztuk ki az általános iskola alsó- és felső tagozatosai és a középiskolások számára. A tananyag mellé az iskolák kapnak tanári segédletet, de szerveztünk tanárképzést is, összesen 450 tanárt tudtunk kiképezni az ország különböző pontjain.
Az alsósok órái a "Szeresd az állatokat" és az "Őrizd meg a Földet" témák köré fognak épülni, a felsősök óráinak középpontjában az egészséges táplálkozás áll majd, míg a gimnazisták az ökológiai lábnyomunk csökkentéséről fognak bővebben tanulni.
De természetesen nem csak tanórákból fog állni a hét,
minden egyes témához tanórán kívüli versenyeket, pályázatokat, különböző aktivitásokat szerveztünk, ilyen például az alsósok számára kiírt "Fogadj örökbe egy vizes élőhelyet" pályázat, vagy a felsősök számára indított Iskolakert Program.
De lesz egy online tudásverseny is, az úgynevezett Fenntarthatósági Kupa. Ez egy komoly verseny, nagyon komoly díjakkal. A Témahét keretében egy 6 hetes szelektív hulladékgyűjtési versenyen is részt vehetnek a diákok, amiben használt elemeket, mobiltelefonokat, e-kütyüket tudnak gyűjteni.
Ezen kívül megszólítottunk különböző szervezeteket is, például a nemzeti parkok hálózatát, vagy a fiatal gyógyszerészek egyesületét, és arra kértük őket, hogy a munkatársaikat, partnereiket buzdítsák arra, hogy önkéntesként menjenek be a tanórákra és a személyes tapasztalataikkal és hitvallásukkal színesítsék a tanórákat. Mindebből is látszik, hogy hihetetlenül szerteágazó lesz ez a hét.
Tanórán kívüli versenyeket, pályázatokat, különböző aktivitásokat szerveznek az iskolások számára
Forrás: ThinkstockAz idei témahét tehát április 24–28. között lesz. Milyen teendők várnak önökre a rendezvény befejezte után?
Ha lement a hét, végzünk majd egy kérdőíves kutatást a részt vevő iskolák között. A tanárokat és diákokat is meg szeretnénk kérdezni a tapasztalataikról, benyomásaikról, hogy a kiértékelés után kiderüljön, hogy a rendezvény melyik részén kell esetleg majd a jövőben javítani, és mi volt az, ami a legjobban elnyerte a résztvevők tetszését. Így reményeink szerint a következő évben még több iskolát, még izgalmasabb programokkal tudunk majd bevonni.
Forrás: http://www.life.hu/csalad/20170418-fenntarthatosagi-temahet-interju-matolcsy-miklossal.html
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!